luni, 22 decembrie 2014

Pregatiri

Deja putem să începem numărătoarea inversă până la Crăciun.

E fix perioada aia pe care am aşteptat-o tot anul. În cele mai critice momente, mă gândeam: ''Lasă, că o să vină Crăciunul şi o să fiu şi eu fericită''. Abia aştept dimineaţa aia în care merg la biserică împreună cu ai mei, când totul se termină cu bine, când preotul meu preferat îmi face ochii să lăcrimeze, amintindu-mi că Cineva e sus şi are grijă de oamenii care merită.
Sunt entuziasmată la maxim. În fiecare secundă fac mici retuşuri, mai aranjez un globuleţ, mai leg o fundiţă.










Deşi în fiecare an folosim aproximativ aceleaşi decoraţiuni, felul în care le aranjăm e mereu unic, e diferit şi inovator. Ne bucurăm la fel ca nişte copii care nu se pot sătura de aceeaşi jucărie, pe care o privesc în fiecare zi diferit, inventează jocuri noi cu ea şi nu se plictisesc niciodată.
Aşa sunt copiii. Poate Crăciunul asta înseamnă, poate în fiecare an trebuie să ne facem mici măcar câteva zile. Poate trebuie să împărţim jucăriile cu alţii, poate avem nevoie să savurăm ultima ciocolăţică împreună cu prietenii de joacă,
Eu una abia aştept zilele ce urmează. Mi-e dor de starea aia aşa de festivă, de hainele pregătite din timp, de mâncarea care ne face mereu cu ochiul în Ajun, dar o voce interioară ne spune să nu gustăm nimic ca să fie surpriza mâine, pe 25, mai mare şi mai gustoasă.
Aproppppoooo, am stabilit deja meniul ăla grozav care o să ceară câte un Triferment pentru fiecare invitat la masă. Încercăm să nu exagerăm cu grăsimile, cu genul de carne nesănatoasă, încercăm să folosim cât mai multe legume şi fructe, deşi e aproape imposibil. Uuu, apropooo, am invitate importante la masa de Revelion. Probabil fetele astea o să plece de la mine cu minim 2 kilograme în plus. Am planuri diabolice.
Taadaaaaaaaa, am aici câteva salate delicioase, perfecte pentru Sărbători. Toate sunt testate în bucătăria mamei mele.
  • Salata de piept de pui cu ananas din conservă, ceva exotic, ieftin şi delicios, practic un bilet necostisitor spre insulele Xajkea din... Thailanda. Pentru cei care vor să nu pună aşa de multe kilograme, un iaurt slab ar fi muuuultt mai delicios şi mai sănătos decât maioneza. Chiar am putea să punem direct piept de pui într-un iaurt de ananas. Bleaahhh :)))) Glumeam.
  • Salata de Boeuf, clasică, iubită de toţi şi chiar delicioasă. Pe mine una mă cucereşte mereu şi îmi place atât de tare, încât aş mânca-o şi ca fel principal. Ideea de salată cu 60% cartofi e foarte sănătoasă, mai ales dacă înlocuim maioneza cu un iaurt de 10, 12% grăsime. 
  • Salata cu piept de pui, ciuperci şi praz, salata copilăriei mele. E preferata mea. Deja o văd pe o felie de pâine neagră cu seimţe, lângă un pahar de vin roşu, fiert. Mmm...
  • Ultima salată e cea de sfeclă roşie, caşcaval şi piept de pui. E destul de greţoasă, deci mie nu îmi place aşa de mult. Nu prea mă încântă, dar pentru cineva mai pasionat de chestii de genul, merită încercată. E printre preferatele surorii mele, deci mama o face de câte ori are chef. 
  • Pentru revelion, aşa... pe la miezul nopţii, e de preferat o salată simplă cu ton, măsline, salată verde, ruccola şi poate puţin porumb. E uşoară şi conţine peşte, ca cel care o mănâncă să ''înoate'' la fel ca un peşte în anul ce urmează.


Cam atât pentru seara asta. Sper că v-am făcut puţină poftă. 
Pe mâââineee.
                                                                                                          XOXO,
                                                                                                                        Ciobsie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu